Bieganie czy nordic walking?

Zarówno bieganie, jak i nordic walking mają pozytywny wpływ na organizm. Który rodzaj aktywności wybrać?

Nordic walking

Ten rodzaj aktywności mobilizuje i pobudza wszystkie mięśnie, a także odciąża stawy i kręgosłup. Polega na spacerowaniu z wykorzystaniem specjalnych kijków, przypominających te do nart. Mogą go uprawiać wszyscy, bez względu na wiek, wagę i poziom sprawności fizycznej. Wiele osób twierdzi jednak, że nordic walking nie jest tak efektywny jak bieganie i nie pozwala spalić takiej ilości kalorii jak przy bieganiu. Jeżeli jednak chcemy poprawić efektywność treningu, możemy zaopatrzyć się w obciążniki na kostki i nadgarstki. W nordic walkingu bardzo ważna jest także trasa – im trudniejsza, tym więcej pozwala nam osiągnąć.

Zalety: łatwy do nauczenia, efektywniejszy niż marsz bez kijków, obciąża cały aparat ruchowy, obniża wartości tłuszczowe krwi i LDL, zapobiega cukrzycy, wzmacnia kości i zmniejsza ryzyko osteoporozy, jest bezpieczną formą ćwiczeń – kijki zapewniają równowagę i stabilność.


Bieganie

Bieganie ma wiele zalet, przynosi dobre rezultaty, a przede wszystkim nie wymaga zakupu specjalnych przyrządów do ćwiczeń. Systematyczne ćwiczenie wpływa pozytywnie na układ krążenia oraz serce. Miarowy i spokojny jogging poleca się szczególnie osobom z problemami krążeniowymi. Podczas biegania wydzielają się także endorfiny, które nazywane są hormonami szczęścia. Dodatkowo bieganie można uznać za doskonały kosmetyk, który poprawia wygląd naszej skóry, dzięki czemu jest jędrna i zdrowa.

Zalety: wzmacnia odporność organizmu, opóźnia proces starzenia, poprawia kondycje fizyczną, pomaga w odchudzaniu, przyspiesza metabolizm, wzmacnia system immunologiczny, obniża stężenie trójglicerydów.


Trudno powiedzieć, który rodzaj aktywności jest lepszy - wybór na pewno zależy od osobistych upodobań, a także możliwości fizycznych. Jedyną rzeczą, która łączy obydwa sporty jest... brak wad!

Livemag.pl | Magazyn lifestylowy