Social media to twoja codzienność? Zarabiaj na tym!

Nie potrzebujesz własnego bloga ani strony internetowej, by zostać wydawcą sieci partnerskiej i zarabiać na działalności afiliacyjnej. Wystarczy, że bywasz na portalach społecznościowych.

Nic dziwnego, że grono influencerów, którzy social media znają od podszewki, rozrasta się dynamicznie. Do monetyzacji swoich działań na kanałach social media wykorzystują właśnie afiliację.

 

FACEBOOK

Jest zdecydowanie najbardziej popularnym medium społecznościowym na świecie, korzysta z niego ponad miliard użytkowników z całego świata, co oznacza szerokie grono odbiorców.

W jaki sposób zachęcić do zakupów u wybranego reklamodawcy poprzez Facebooka?

Najlepszą opcją okażą się linki partnerskie. Można wstawić je do każdego wpisu. Oczywiście, warto dołączyć do nich atrakcyjną grafikę – „goły” link może nie być wystarczającą zachętą, by odwiedzić reklamowany sklep internetowy. Z tego też powodu, częściej umieszcza się linki partnerskie w treści posta. Powinna im towarzyszyć taka treść, która zachęci odbiorców do przejścia na stronę reklamodawcy. Skuteczność tej formy promocji polega na tym, że link partnerski stanowi jedynie uzupełnienie treści posta, a nie jego cel sam w sobie. Warto pamiętać również o aplikacji Messenger, która umożliwi dotarcie z wygenerowanym w panelu sieci afiliacyjnej linkiem do indywidualnego odbiorcy.

INSTAGRAM

To portal społecznościowy, który swoją popularnością niewiele ustępuje Facebookowi. Korzysta z niego już ponad 700 milionów uczestników, z czego 2.5 miliona w Polsce! Warto więc promować programy partnerskie również w tej aplikacji, choć wymaga to nieco więcej pracy niż na Facebooku. Instagram zezwala na umieszczanie aktywnych linków tylko w opisie profilu, natomiast bezpośrednio w postach już nie. Dobrym pomysłem jest więc podanie informacji w nowym poście o produkcie i odesłanie swoich obserwatorów do linku w BIO. Aktyny link w BIO można dowolnie modyfikować. Użytkownikom Instagrama z liczbą obserwatorów przekraczającą 10 000, aplikacja umożliwia dodatkowy sposób zamieszczania linków – poprzez InstaStories. Obserwatorzy mogą wtedy przejść do strony docelowej reklamodawcy bezpośrednio z grafiki na InstaStory.

YOUTUBE

Platforma, która – podobnie jak Facebook – może poszczycić się ponad miliardem użytkowników, stanowi równie użyteczne medium do działalności afiliacyjnej. Na YouTube linki partnerskie do omawianych produktów można umieszczać w dowolnej ilości pod swoimi filmami oraz w komentarzach. Umożliwia to dotarcie do szerokiego grona odbiorców, przekraczając grono swoich subskrybentów.

PINTEREST

Do dyspozycji wydawców jest również to medium branżowe, które skupia osoby szukające przede wszystkim inspiracji, pomysłów oraz gadżetów. Portal ten stanowi więc świetny sposób na dzielenie się polecanymi produktami! Użytkownicy tworzą tablice z wirtualnymi pinezkami i „przypinają” do nich znalezione przez siebie pomysły i produkty. Każdą taką pinezkę można opisać linkiem partnerskim, który przekieruje użytkownika bezpośrednio do strony docelowej. Linki można zamieszczać zarówno w dowolnych ilościach, jak i z różnych programów partnerskich; tym samym zapewniając sobie dotarcie do większej ilości potencjalnych odbiorców.

Afiliacja w mediach społecznościowych jest niezwykle efektywna a przy tym łatwa – tak naprawdę, do skutecznej i zyskownej działalności wystarczy jedynie umiejętność korzystania z linków partnerskich oraz – oczywiście – współpraca z odnoszącą sukcesy siecią afiliacyjną, na przykład prężnie rozwijającą się webePartners.

 

Anna Biernacka
Content Manager w webePartners

 

Livemag.pl | Magazyn lifestylowy