Black Friday, czyli jak wyłowić najlepsze okazje?

Nie każdy może pozwolić sobie na kupno markowych produktów w najlepszych sklepach. Nie znaczy to jednak, że towary wysokiej jakości zarezerwowane są jedynie dla tych najbogatszych. Mniej zamożni konsumenci korzystają z różnego rodzaju akcji promocyjnych – takich właśnie jak Black Friday.

Akcje promocyjne są nie lada gratką dla osób, które chciałyby nabyć określony produkt, a nie mogą sobie ze względów finansowych na to pozwolić. Ceny towarów oferowanych w ramach Czarnego Piątku są znacznie niższe niż te standardowe (w Polsce obniżki często sięgają 50%), dzięki czemu Black Friday cieszy się ogromną popularnością nie tylko w Polsce, ale i za granicą (skąd zresztą do nas przybył). Jak przedstawia się pokrótce historia tego zniżkowego przedsięwzięcia?

 

Skąd wziął się u nas Czarny Piątek?

Przyjęło się, że stolicą Black Friday są Stany Zjednoczone, ponieważ to tam właśnie wyprzedażowe szaleństwo miało swój początek i po dziś dzień odbywa się każdego roku w ostatni piątek listopada, po Święcie Dziękczynienia. Z innych państw, które przejęły stamtąd modę na Czarne Piątki, warto wymienić choćby Kanadę czy Wielką Brytanię. Ta kultowa już akcja promocyjna swoją wielką popularność zawdzięcza przede wszystkim ogromnej obniżce cen – Black Friday nie ma sobie równych wśród innych akcji wyprzedażowych. Choć w naszym kraju Czarny Piątek nie jest jeszcze tak znany jak za granicą, to jednak stopniowo toruje sobie drogę do serc i portfeli konsumentów, stając się jednocześnie jednym z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń rynkowych w roku.

 

Co można kupić?

Rzeczy najprzeróżniejsze. W akcji uczestniczą sklepy o bardzo zróżnicowanym asortymencie, tak więc w ramach Czarnego Piątku możemy nabyć wysokojakościowy sprzęt RTV i AGD, meble, ubrania, kosmetyki, książki, komiksy, płyty audio, a także całą masę innych produktów. Część konsumentów odwleka decyzję o kupnie danego towaru aż do Czarnego Piątku, wiedząc, że w ramach akcji otrzyma go po o wiele niższej cenie.

 

Jakie sklepy?

W ramach akcji Black Friday biorą udział zarówno tradycyjne (stacjonarne) punkty sprzedaży, jak i sklepy oferujące sprzedaż internetową.

 

Jak robić zakupy w Czarny Piątek?

Aby uniknąć dysonansu poznawczego, następującego nieuchronnie po zakupieniu zbyt dużej liczby produktów, które tak naprawdę nie są nam potrzebne, warto przygotować sobie przed pójściem na zakupy listę rzeczy, które postanowiliśmy tego dnia nabyć – i trzymać się jej, o ile w międzyczasie nie przypomnimy sobie o czymś ważnym, co należałoby jeszcze na nią wpisać.

Tryb sprzedaży w ramach akcji Black Friday nie różni się niczym od tradycyjnego: wystarczy udać się do sklepu (bądź wejść na stronę internetową tegoż) w dniu objętym tą akcją. Warto zaznaczyć, że w roku 2017 wzrośnie nie tylko liczba sklepów biorących udział w przedsięwzięciu, ale również ilość udzielanych konsumentom rabatów.

Livemag.pl | Magazyn lifestylowy