Oryginalne pomysły na zdrowe i pyszne posiłki dla dzieci

Wielu rodziców narzeka na to, że ich pociechy nie chcą jeść zdrowego pożywienia. W przypadku takiego problemu warto zastanowić się nad tym, co zrobić, aby jedzenie było zdrowe, a jednocześnie smaczne. Oto kilka pomysłów.

Jedzenie dla dzieci wcale nie musi być nudne i ograniczać nas kulinarnie - wystarczy odpowiednio zmodyfikować przepisy, z których sami korzystamy na co dzień.

 

Zupa pomidorowa z bazylią

Na pierwsze można przygotować smaczną zupę pomidorową. Potrzebujesz jedynie: 3 pomidorów, łyżki masła, pół ząbka czosnku i łyżeczki posiekanej bazylii. Przygotowanie zacznij od sparzenia pomidorów i zdjęcia z nich skórki. Następnie wyjmij ze środka nasiona. Resztę warzywa pokrój i podduś na maśle. Do pomidorów dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek i bazylię. Dolej dwie szklanki wody i gotuj przez kwadrans. Na koniec zmiksuj zupę. Smakuje doskonale zarówno z makaronem, jak i ryżem.

 

Marchewkowe ciasto

Kolejna propozycja to zdrowe ciasto marchewkowe, które każdy maluch chętnie zje na deser. Do przygotowania go potrzeba: dwie szklanki startej marchwi, pół kg mąki pszennej, łyżeczkę sody, szklankę oleju, szczyptę cynamonu, pół szklanki cukru, pięć jajek i dużą garść bakalii. Wykonanie ciasta rozpocznij od wsypania marchewki do miski i wymieszania jej z cukrem, cynamonem, sodą i bakaliami. Następnie dodaj oddzielone od białek żółtka. Dodaj mąkę i jeszcze raz wymieszaj. Białka ubij na sztywną pianę, a później dodaj do marchewkowej masy. Po wymieszaniu wylej wszystko na blachę posmarowaną tłuszczem i posypaną bułką tartą. Ciasto należy biec w temperaturze 180 st. C., przez około 45 minut.

 

Placuszki brokułowe

Jeżeli chcesz przekonać dziecko do zielonych warzyw, to warto podać mu na obiad placuszki brokułowe. Do przyrządzenia ich potrzeba: różyczek z jednego brokuła, 300 g pora, 5 jajek, łyżki mąki ziemniaczanej, garści szczypiorku oraz po szczypcie soli, pieprzu i gałki muszkatołowej. Przygotowanie dania rozpocznij od umycia warzyw i rozdrobnienia brokułów. Pora przekrój na pół i pokrój w cieniutkie paski. Następnie ugotuj warzywa. Gdy wystygną zmiksuj je w blenderze. Później zetrzyj ser i pokrój szczypiorek. Połącz wszystkie składniki. Z powstałej masy zrób małe placuszki i smaż je obtoczone w bułce tartej.

 

 

Livemag.pl | Magazyn lifestylowy